tisdag 8 mars 2011

Jag är en av dem som verkligen gillar facebook. Det erkänner jag gärna. Jag följde en tråd på Linkdin om sociala medier, där diskuterades just den eventuelle vikten av dessa nya heta snackisar. Det nya sättet att kommunicera på...några var för och några verkar lite tveksamma. Jag känner själv några som verkligen inte gillar eller använder facebook. Eller annat, får jag väl anta. För FB är väl ändå att anse som sociala mediers grundkurs, nån slags basic. Nybörjarkursen. Min mamma har facebook ;-) Använder man inte FB så hänger man väl inte på Linkedin eller Twttrar hela dagarna heller, kan jag tro!

I tråden som jag läste skrev någon att alla människor väl får bestämma själva. (Jag håller med.) Och att kontakter ska tas eller upprätthållas, på det sätt som var och en vill. (Jag håller inte med.)
Alltså, om jag har en kund som vill faxa så ska jag faxa denna kund. (Vill någon ha flaskpost ska jag skicka flaskpost, osv.)

De personer jag känner som inte vill facebooka eller på annat sätt befinna sig i rymden kommer jag inte att ha samma kontakt med, det är den hårda sanningen.
Jag kommer inte att faxa. Denna kund kommer aldrig att bli min kund eftersom denna aldrig kommer att hitta mig.

Självklart får man välja om man vill använda sociala medier. Man får välja själv om man vill läsa tidningen, bara titta på såpor på tv, äta gröt till frukost eller dricka två flaskor vin innan jobbet. Vissa saker kommer att funka bättre, vissa sämre.
Men om man vill träffa mig så kommer man även i fortsättningen att hitta mig här, i rymden.

1 kommentar:

  1. Håller med och det är väl inget konstigare än en telfonkatalog egenligen. Vill man ha tag på en rörmokare söker man 1. under rörmokare, 2 lokalt där man bor.
    Är man idag en teknikintresserad person (trots allt anser jag att man har ett visst teknikintresse för att installera ett facebookkonto eller för att skaffa sig internet, söker man vidare och breddar sin vänkrets utanför dem man träffar irl på gatan eller på jobbet.
    Livets möjligheter ökar när avstånd kortas men alla lever inte så och det är helt självklart och rätt för dem. Själv lanar jag inte, jag spelar inte boule men det fungerar ypperligt för dem som gör det. Inget är rättare än något annat. Dock kommer företag som inte satsar på att synas via nätet att halka efter då trots allt väldigt många potentiella kunder finns där ute i cybern....

    SvaraRadera