tisdag 22 mars 2011

Vårvindar friska

Åh, vad härligt det blåser idag!
Allt gammalt skrutt blåser all världens väg, snön smälter, små gröna skott tittar upp längs husväggen. Vad ska det bli? Jag kommer inte ihåg, kanske blir det tulpaner. Allt är välkommet i vår trädgård. Allt som växer får vara med. I allafall ett tag...om man är brännässla är man välkommen på en kortare visit, eftersom de gärna växer ihop (och lite över) med den underbara vita pionen. Pionen är mer av en inneboende, den stannar så länge den vill!
Jag hoppas att äppelträdet bestämmer sig för att få blad i år.
Och jag hoppas att jag kommer att hitta bra inkomster i höst. Nu har jag sagt upp mig från mitt jobb på dansskolan. Så vart pengarna ska komma från i framtiden verkar just nu en aning oklart.

Jag har börjat åka till tippen varje torsdag och slänga saker. Gamla tidningar, plastförpackningar, metall. Lämnat kläder till Röda Korset, man kan göra även det på tippen, väldigt smart lösning.
Och en dag såg jag mig själv fortsätta rensa...ganska förvånad rensade jag bort mitt jobb! Väldigt skönt. Ovant, men skönt. Läskigt som tusan! Men skönt.

Så nu kan jag göra vad jag vill. Och förhoppningsvis kommer det att vara saker som någon vill betala mig för ;-)

Och det är hit jag ska!

Kram på er, blås inte bort idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar