tisdag 5 april 2011

Kvinnor i fören

Nu är jag hemma igen efter en härlig resa med Cinderella
och kryssningen "Kvinnor i fören".
Jag gillar ju att resa, så kombinationen med trevligt sällskap, god mat och inspirerande föreläsningar var ju klockren!
Själv höll jag i ett uppmjukande MorgonYogapass och jag blev väldigt glad över att så många kom och sträckte ut sig så tidigt tillsammans med mig. Hela rummet fylldes av lugna djupa andetag...

Min MorgonYoga är lite annorlunda än den Poweryoga jag gör på pass senare på dagen. Jag tycker att det är viktigt att man på morgonen ger sig själv chansen att vakna mjukt, och då mer än någonsin, att man inte pressar sig eller lägger till en massa prestation i sin träning. Det kan till och med vara lättare att njuta av sin yoga om man inte tänker sig det som träning. Bara ordet har lite negativ klang, tycker ni inte? Träning.
Kanske kan det vara möjligt att se sitt utövande som "meditation i rörelse"?
När man yogar, promenerar, simmar, lyfter skrot...meditation i rörelse!
Toppenskönt!

Ha det gott!

En bild av Varkala, Kerala, Indien. Enjoy!

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk bild du bjuder på!

    Tack för ditt härliga resesällskap!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Fantastisk bild. Ohhhh vad jag skulle vilja åka dit och öva yoga varje dag, njuta av platsen, solen och detta livet!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är läckert! För mig blev det förvånansvärt lite yoga tränat, kanske för att jag var så upptagen med att ta in allt det nya...
    Eller för att det tog så lång tid för mig att hitta ett ställe som jag vågade prova, det fanns en hel del att välja på :-))

    SvaraRadera