lördag 9 april 2011

Lite bättre är det allt...

Det som är bättre idag är att jag snart kan börja använda mina fina byxor som jag köpte i Indien UTOMHUS, my god, trodde aldrig det skulle hända!
Jag hittade finfina haremsbyxor när vi var där i julas och som av en händelse var det ju bättre att köpa flera än att köpa ett par. När man prutar så är det bättre att pruta på många saker än på bara en enda. Så när vi hittade något vi ville köpa så passade alla på att leta lite extra i just den butiken, om det fanns något där som de också ville ha. Sedan började prutandet. Först var jag, helt glad och trevlig, intresserad av varorna. Sedan frågade jag efter priset. Oj, det var ju på tok för dyrt! Vad synd! Då blev jag avig. Men se, då kom min trevliga man och började prata om väder och vind och hur länge vi hade varit där och att det var PARADISET och att vi skulle stanna för alltid bara vi kunde. Lite billigare byxor. Sedan kom jag och pratade om deras barn, för det fanns alltid såna i butiken... och frågade om vad de hette, hur gamla de var och annat. Det var ju väldigt trevligt. Billigare byxor.
Sedan tappade jag tålamodet lite, eftersom barnen, mina egna, började bli hungriga/uttråkade/svettiga/törstiga/skoskaviga, då ville jag köpa byxorna nästan gratis och då blev de som hade affären lite sura. Då sa jag till min trevlige man att vi nog skulle gå hem nu. För vi kunde faktiskt inte alls handla den här dagen, jag hade visst helt glömt bort att pengarna var slut! Så synd!
Och så började vi gå därifrån. Jag lite sur. Eftersom våra pengar nästan var slut. Och allt var för dyrt och det var antagligen deras fel att barnen var trötta och sura. Min man trevlig men lite ursäktande. Bad cop, good cop.

Och så köpte vi brallorna. Vid ett par olika tillfällen, faktiskt.
Så jag kom hem med en massa brallor. När jag väl hade köpt dem alla kom jag på att det kunde vara perfekta presenter till vänner och syskon. Vilken tur!
Jag har i allafall ett syskon som blev glatt överraskad av ett par mönstrade haremsbyxor i bästa strandhippiestil. Det andra syskonet är advokat.
Några vänner blev också glada. Någon var helt ointresserad av omoderna konstiga byxor. Fine.
Det som gäller nu är att hitta så många tillfällen som möjligt att använda de fyra paren som jag har. Fyra par haremsbyxor...ett par vita, ett par mörkröda, ett par bruna, tror jag? Ett par svarta mönstrade och sen ett par röda och ett par orangea med samma mönster.
Ja, det kan hända att jag har köpt några fler par byxor än vad jag rimligtvis kan använda. Men det kan också vara så att alla inte har fått sina?
Nu är det iallafall bra väder, så att jag kan börja använda dem.
Tur!

2 kommentarer:

  1. Ah, vad härligt! Haremsbyxor är läckra tycker jag!

    Ha en skön lördagskväll!

    SvaraRadera
  2. Tack! Eller hur :-)
    Du kommer att se mig i såna ofta, ofta, framöver...Man ser även på bilden hur snabb jag är när jag shoppar, jag rör mig så snabbt att jag nästan ser lite suddig ut, ha, ha!

    SvaraRadera