torsdag 17 februari 2011

Lycklig kärlek och vintage

Jag läser lite i bloggen som finns på http://www.tuvaminnalinn.se/
och blir väldigt inspirerad!
Hennes blogg heter Vintage (a love story) och är fantastisk på många sätt.
Det handlar om kläder, saker, mat...jag har såklart inte hunnit läsa allt, detta är ingen recension, sånt hinner jag inte med, utan detta är mest en "titta-på-bilderna" inspireras och hoppa vidare session. Som vanligt i mitt liv...
Men vintage, hörrni, det är alltså saker som är äldre än 20 år. Chockerande nog kan jag själv alltså räknas in i den kategorin. Äntligen känner jag mig hemma! Jag är alltså VINTAGE, allt faller på palts...jag hör ihop med Chaneljackor från 60-talet, pumps i blått från 82, en gammal väska som ingen vågar lukta ner i...kaffekoppar med bortdiskade guldkanter och bruna krackelerade insidor...och det viktigaste här är alltså slutsatsen att Jag Hör Ihop.
Så skönt.
Så jag startade en liten affär ihop med min gulleMoa. Hon är m in syster, så jag får kalla henne det. Såhär gick det till när vi startade en affär:
Jag tänkte hjälpa till att rensa en enoooorm garderob och lovade sälja skiten på Tradera. Detta kändes bra i hjärtat med latmasken klagade och kämpade emot. Så jag lurade min latmask genom att locka den med kreativa små godisar. jag får nämligen sälja fina saker på fin-sidan som jag hittade på ovan nämnda blogg, klädbyte.se.
Då blev det skoj. men, sedan tänkte jag vidare och tänkte att jag ville mer. Så jag hittade lite finfina saker, startade en shop på Etsy.
Jag frågade min gulleMoa om hon ville köra och det ville hon! Bra! Hon är i LA och kan rota runt i skumma lådor efter skatter, skattjakt är ju det bästa :-)

I min affär finns det bland annat en väska! Och som den envisa sakletare jag är kan jag lova fler saker inom kort! För att inte tala om spionen på andra sidan Atlanten...

1 kommentar: