torsdag 10 februari 2011

Spännande fredag i morgon!

Hoppsan, vad dagarna går! Jag håller på att njuta av vintern och jag är verkligen glad att det kom mera snö nu! Jo, säkert. Eftersom jag tillbringade jul och nyår i Indien så har vi inte hunnit med att åka skidor alls ännu. Men igår, schwisch! då var det äntligen dags att prova balansen i backen. En sak förstår jag inte, det är varför barnen åker i backen, upp i liften, åker ner, vingla vingla, upp i liften, ner, vingla vurpa, upp i liften...om och om igen hundratals gånger MEN MAMMORNA står nedanför och tittar på. På riktigt, varför står de där och tittar på?
För det första, det är jätteläskigt att stå och titta på sitt barn när det vinglar, svänger, fastnar med skidorna i kors, snurrar runt, hittar balansen och tar sats och kör störtlopp ner resten av backen. Jag vågar verkligen inte titta!
För det andra, det är ju superkul att åka själv! Jag lärde mig förra året. Klart jag ramlade. Det gör man ju. Alla ramlar. Men ingen hinner ju se det, eftersom man måste koncentrera sig noga för att inte själv vurpa. Get over it, liksom. Alla ramlar i början. Man måste inte ha flotta skidor. (Även om jag vill) Jag åker till exempel på ett par småskidor som jag inte vet om de finns ens. Ingen annan har såna. Min mamma sa förra vintern när vi skulle lära oss åka ;" Nej Carin, du kan INTE åka på de där små skidorna!" Och det kunde jag ju inte, inte med en gång.

Nu var det ju inte egentligen det jag skulle skriva om, utan att vi imorgon får vara med om en föreläsning med den underbart inspirerande Lili Öst! Det ser jag verkligen fram emot. Vi träffas kl. 14.00 på Affärs och Idéhuset i Västerås och så håller vi på till kl. 17.00. Då kommer som sagt Lili att ge en inspirerande föreläsning, kanske blir det en liten sång också...och vi kommer även att sammanfatta det viktigaste från branschnätverket Friskvård och Hälsa som nu genom denna härliga fredagseftermiddag får sitt slut!

Bäst jag förbereder mig för detta projektledaransvarsslut noga nu genom att gå och sova.

Lili har en blogg också, på Finest.se

3 kommentarer:

  1. Ok, jag menar att många står i backen och tittar på, inte alla, givetvis.

    Några sitter inne i skidstugan och dricker kaffe också.

    SvaraRadera
  2. Du är helt fantastisk. När jag läser det du skriver så ser jag hur mammorna står där och fryser och gör sin "plikt". Du har ett sådant härligt och livfullt sätt att skriva.

    Ser fram emot träffen i Västerås och att få träffa Lilli IRL, äntligen! Ses där!!

    SvaraRadera
  3. Japp, kör försiktigt i snön!

    SvaraRadera